LAR
Project info

A cabin on the hills, nests made by methodical birds or a den among the bushes, symbols that appeal the most primitive sense of home, cosiness and ease to safeguard from the cold and thunderstorm nights.

Home is no longer a well-marked territory spotted on the map, instead we turn into nomadic beings which from the movement make a new residence. The drifting transform the meanings for horizon, family and memory. We carry home as a bag full of stories and findings that help us to rebuild the idea of belonging.

A reformulation of meanings where home is built on the intention of nomadism and walking.

-----

Uma cabana no meio das montanhas, o ninho construído por metódicas aves ou o a toca entre os arbustos, são alguns dos símbolos que apelam à sensação mais primitiva do lar, o aconchego e conforto que salvaguarda do frio e das noites de trovoada.

O lar não é mais definido como um "lugar" territorial sinalizado no mapa, viramos seres metamorfoseados em nómades, os quais fazem do movimento uma nova morada. Os deslocamentos transformam os significados de horizonte, família e memória. Carregamos o lar como uma bagagem cheia de historias e achados que nos ajudam a reconstruir a ideia de pertencimento.

Uma transmutação de significados onde o lar se constrói sob o intuito do nomadismo e o caminhar.