Mediterraneo
Project info

Mediterraneo.
I am a man of the south.
The Mediterranean marks the origin of Western culture.
Everything comes from ancient Greece and the peoples overlooking the Mediterranean Sea.
The power of thought of these cultures still marks our present but the younger generations no longer seem able to grasp its essence.

With this work I try to represent the beauty of small things, the signs of a culture made of dialects, of the conformism of the gestures repeated every day, which hide the ancient cultures of the fathers and grandfathers.

But I do not want to celebrate regionalisms; with these images I try only to tell what my soul, educated to an urban and contemporary vision of existence, desires for itself and for others; like the recovery of harmony and the beauty of life.
© Massimo De Gennaro

Mediterraneo.
Sono un uomo del sud.
Il Mediterraneo segna l'origine della cultura occidentale.
Tutto deriva dalla Grecia antica e dai popoli che si affacciano sul Mar Mediterraneo.
Il potere del pensiero di queste culture segna ancora il nostro presente ma le generazioni più giovani non sembrano più in grado di coglierne l'essenza.

Con questo lavoro cerco di rappresentare la bellezza delle piccole cose, i segni di una cultura fatta di dialetti, del conformismo dei gesti ripetuti ogni giorno, che nascondono le antiche culture dei padri e dei nonni.

Ma non voglio celebrare i regionalismi; con queste immagini cerco solo di raccontare ciò che la mia anima, educata a una visione urbana e contemporanea dell'esistenza, desidera per sé e per gli altri; come il recupero dell'armonia e la bellezza della vita.
© Massimo de Gennaro